|
Mamo, tato bawcie się z nami andrzejkowymi wróżbami
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 2060 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Imprezę zorganizowałyśmy dla wszystkich dzieci z naszego przedszkola i ich rodziców. Po raz pierwszy w naszym przedszkolu zorganizowałysmy Wieczór andrzejkowy. Jakiez pozytywne zdziwienie nasze bylo, kiedy na uroczystość zaczely schodzic sie tlumy dzieci z rodzicami, rodzenstwem i znajomymi.
SCENARIUSZ SPOTKANIA ANDRZEJKOWEGO Z DZIEĆMI I RODZICAMI
Data: 24.11.2005r. Uczestnicy: grupy: "Jeżyki", "Jagódki", "Jarzębinki" i "Jaskółki" z rodzicami z Miejskiego Przedszkola nr 57 im. Krasnala Hałabaly w Katowicach. Prowadzące: mgr Marzena Kubasik i mgr Agnieszka Ciołek Temat: „Mamo, tato bawcie się z nami andrzejkowymi wróżbami” Cele:
- Kultywowanie tradycji i zwyczajów ludowych
- Pogłębienie więzi rodzinnej
Metody:
- Słowna, czynna, oglądowa
- Pedagogiki zabawy
- I. Majchrzak
- E. Gruszczyk - Kolczyńskiej
Formy organizacyjne:
- Praca z całą grupą
- Praca w zespołach
- Praca indywidualna
Środki dydaktyczne: magnetofon, płyta z muzyką, gazety, obrazki z różnymi przedmiotami, kubeczki plastikowe, kostki, kolorowy worek, list od wróżki, wycięte klucze w różnych kolorach, rekwizyty (np. pierścionek, cukier, pieniądze itp..), cukierki z wróżbami.
PROPONOWANY PRZEBIEG
I część – wstępna
1. „Określ swój nastrój” – wybieranie klucza w kolorze nastroju dziecka i rodzica:
- żółty – radość
- czerwony – ciekawość
- zielony – smutek
2. „Iskierka przyjaźni” - powitanie uczestników w kręgu.
3. Część metodyczna.
4. „Andrzejki kojarzą mi się z …..” – dokańczanie zdań przez chętne dzieci.
II część – główna
1. Taniec: „Czary – mary” (na mel. TZADIK KATAMAR)
„Czary – mary, czary – mary, czary – mary szyyyyyy / x2
hokus - pokus uuuuuu / x2
i już bardzo miło jest nam tu”
2. Nauka rymowanki (przerywnika):
„Hokus – pokus, mary – dary
niech się spełnią andrzejkowe czary”.
3. „Buty” – dzieci ściągają lewe buty. Układamy 2 rzędy: jeden z butami dziewczynek, drugi z butami chłopców. Która para butów jak pierwsza przekroczy próg sali, ta para zatańczy piękny taniec.
4. „Rzucanie kości” – chętne dzieci rzucają 3 kostkami. Rodzice (dzieci starsze) liczą ilość wyrzuconych oczek i odczytują dzieciom ich przeznaczenie
- 3 szczęście
- 4 przykrości
- 5 spełnienie marzeń
- 6 kłopoty w szkole
- 7 otrzymasz niebawem prezent
- 8 coś zgubisz
- 9 poznasz nowego kolegę
- 10 będziesz mieć rodzeństwo
- 11 czeka Cię w najbliższym czasie smutek
- 12 możesz liczyć na pomoc
- 13 czeka Cię podróż
- 14 dobre wieści
- 15 złapiesz katar
- 16 potrzebujesz dobrej rady od rodziców
- 17 zmiana planów
- 18 czeka Cię wielki sukces
5. „Taniec na gazecie” – udział rodziców w zabawie z dzieckiem w rytm muzyki. Składanie gazety na coraz to mniejsze części. Wygrywa ten, kto nie wyjdzie stopą poza gazetę.
6. „Zaczarowany worek, czyli kim będę w przyszłości?” – losowanie przez dzieci kartoników z różnymi przedmiotami; np. nici – krawcowa; mikrofon – piosenkarka; statek – marynarz; strzykawka – pielęgniarka; itp.
7. „Wróżba z kubeczkami” – odkrywanie jednego, wybranego kubka.
- Pierścionek – wyjazd do krainy złota
- Domek – nowy, piękny dom
- Pieniądze - bogactwo
- Cukier – słodkie i wesołe życie
- Auto – podróż w nieznane
- Serduszko – będziesz kochany
- Piłka – będziesz sportowcem
- Gwiazda – będziesz sławny
8. „List od wróżki” – odczytanie listu przez chętnego rodzica:
„Kochane dzieci! W magicznym pojemniku, który leży przed wami znajduje się klucz, który ma magiczną moc i przez który to będziemy lać wosk do wody. Klucz ten można wyciągnąć dopiero po wypowiedzeniu zaklęcia, które trzeba wypowiedzieć bardzo głośno i wyraźnie kilka razy! Zaklęcie brzmi: „Czary – mary, czarne koty, chcę zobaczyć klucz ten złoty”.
9. „Lanie wosku” – dzieci trzymają klucz, rodzice leją wosk. Odczytywanie powstałych rzeźb.
III część – końcowa
1. „Jak się bawiłaś/łeś?” – każdy uczestnik przykleja na sylwetce czarnego kota kropkę w wybranym przez siebie kolorze:
- biały – świetnie
- różowy – tak sobie
- zielony – niezbyt dobrze
2. „Iskierka przyjaźni” – pożegnanie się i podziękowanie uczestnikom za udział w spotkaniu, rozdanie dyplomów pamiątkowych.
3. „Cukierki z niespodzianką” – każdy uczestnik przy wyjściu z sali losuje jednego cukierka i odczytuje wróżbę dołączoną do cukierka.
Scenariusz opracowała; mgr Agnieszka Ciołek
9. „Lanie wosku” – dzieci trzymają klucz, rodzice leją wosk. Odczytywanie powstałych rzeźb. |
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|